i - opener

Ontwerp een affiche en laat jezelf zien. Je passie, je verwachting voor de toekomst, of juist je verleden.
Een project voor ‘nieuwkomers’ en ‘dropouts’ in de leeftijd van 16 tot 20 jaar.
Een samenwerking tussen Curio en Stichting Affiche Kunsten

- kunst prikkelt
- kunst geeft gevoel van eigenwaarde
- kunst verbindt

Het projectidee

Curio beroepsopleider had in de persoon van Charlotte Leijs de wens om de kinderen die zij in haar klas heeft op een positieve manier onder de aandacht te brengen, in de buurt rond de school, maar eigenlijk in de stad waarin de school staat.

De kinderen die zij in haar klas heeft hebben vaak een verschrikkelijke voor­geschiedenis van zware problematiek.
Dat maakt dat deze groep jong­volwassenen anders in de maatschappij staat.

Maar er zit in deze groep ambitie en er zijn dromen voor een mooie toekomst. Deze specifieke groep zijn de zogenaamde ‘nieuwkomers in Nederland in de leeftijd 16 tot 20 jaar.

Maar met deze aanvraag willen we ook een tweede groep gaan betrekken en dat zijn de ‘dropouts’. Jongeren die ook in de leeftijd 16-20 jaar zitten en enorm veel moeite hebben om aansluiting in de maatschappij te vinden. Dat is een lastig te enthousiasmeren groep maar als we deze groep kunnen motiveren is dat een enorme winst. De doelstellingen van Stichting Affiche Kunsten passen naadloos in dit project.